medion

de kozz
This post was updated on .
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: medion

Duray Pol
Le 18/02/2016 13:46, de kozz a écrit :

> hallo
> wie kent er is over het installeren van Ubuntu 14.04
> maast win 10 op een Medion MD8730
> heb al van alles geprobeerd wat ik op het internet vond
> ik denk dat bios over hoop ligt
> ik ben geen uil op de pc maar dit ik weet het echt
>
> dank bij voorbaat grtjes de kozz

Probeert eerst met een UBUNTU dvd zonder de instalatie maken op de HDD.
Als het niet gaat ik denkt dat het onmogelijk is. U moet dan wachten
voor de nieuwe versie van UBUNTU, de  16.04 LTS.
Vroeger had ik de zelfde probleem gehad met een CLEVO notebook. Met een
nieuwe versie had ik geen probleem gehad. Ook met een ASUS was het
instalatie onmogelijk met de 12.04. Nu met de 14.04 het gaat prima. Nu
moet u een beetje wachten.
De nieuwe 16.04 zal toch snel komen.

duraypol.vcf (122 bytes) Download Attachment

Re: medion

linux-service.be bvba

Gevaarlijke toestellen die medions.

Misschien kan je ubuntu laten opstarten via de windows bootloader.

Want andere opstartmogelijkheden in de bios zal je niet hebben.

gd

Op Thursday 18 February 2016 17:09:18 schreef Duray Pol:

> [...]

> nieuwe versie had ik geen probleem gehad. Ook met een ASUS was het

> instalatie onmogelijk met de 12.04. Nu met de 14.04 het gaat prima. Nu

Michel Daggelinckx-2
meestal werkt het als je secure boot uitschakelt

Michel

Op 18-02-16 om 19:38 schreef linux service:

> [...]

> nieuwe versie had ik geen probleem gehad. Ook met een ASUS was het

> instalatie onmogelijk met de 12.04. Nu met de 14.04 het gaat prima. Nu

ja michel geprobeerd
normaal moet het zo lukken maar het doet het niet
en heb al zoveel geprobeerd
vanuit bios, dvd, hdd, usbstick, bios instellingen zoals ubuntu zegt
ik weet het echt niet meer
ik denk dat ik moet wachten op ubuntu 16.04 lts
de kozz

Re: medion

WhiteSpace
Is het ondertussen al gelukt om Ubuntu te installeren?

Op 19-02-16 om 18:34 schreef Michel Daggelinckx:

> meestal werkt het als je secure boot uitschakelt
>
> Michel

Re: medion

de kozz
nee
maar ik heb nog iets ontdekt in mijn bios
dus ik ga dit morgen proberen
ik laat zeker iets horen
de kozz

Re: medion

Jan Claeys
linux service schreef op do 18-02-2016 om 19:38 [+0100]:
> Gevaarlijke toestellen die medions.
> Misschien kan je ubuntu laten opstarten via de windows bootloader.
> Want andere opstartmogelijkheden in de bios zal je niet hebben.

Ik heb recent Ubuntu 16.04 (de development-versie die binnen enkele
weken uitkomt) naast Windows 10 geïnstalleerd op een Medion laptop en
dat ging probleemloos, zelfs inclusief secure boot.  Het Ubuntu boot
menu geeft me toegang tot Ubuntu, Windows, of de UEFI firmware.

(Ubuntu 16.04 omdat ik gelezen had dat dat beter was met die specifieke
nieuwe hardware.)

Ik heb het specifieke modelnummer hier niet bij de hand, dus ik kan
niet zeggen of die vergelijkbaar is met de Medion MD8730, maar
misschien is het geen slecht idee voor de originele vraagsteller om ook
eens te proberen of de 16.04 beta niet werkt (mocht dat nog nodig
zijn).

--
Jan Claeys