ubuntu 16

dan

ubuntu 16

dan
hallo,

ik maakte een ubuntu16 dvd aan en wil deze als try uitproberen op mijn nieuwe medion pc p5330

de dvd installeert zich schijnbaar maar dan krijg ik enkel een zwart scherm te zien
iemand enig idee wat er fout loopt

bedankt,

Dan

Re: ubuntu 16

Duray Pol
Hoe gaat het met een oude versie van UBUNTU? Hebt u ook een zwart scherm?
Misschien is het normal. Somige pc werkt niet met UBUNTU

Le 10/07/16 11:53, dan a écrit :

> [...]
> nieuwe medion pc p5330
>
> de dvd installeert zich schijnbaar maar dan krijg ik enkel een zwart scherm

Re: ubuntu 16

Bram Gadeyne

Beste Dan,

Zou het kunnen dat uw laptop over een nvidia grafische kaart beschikt? Ik lees via Google dat er soms problemen zijn na installatie van de media driver.

Vb.

http://askubuntu.com/questions/760374/ubuntu-16-04-nvidia-driver-blank-screen

Op 12 jul. 2016 05:21 schreef "dan" <[hidden email]>:
[...]

Kristoffel Loos
Welke grafische kaart ben je zitten in die machine, de drivers worden niet uit of the box geïnstalleerd.

Ik heb een GTX 970 op m'n Linux Mint en daar moet ik ook altlijd mee opletten bij de clean install.

Op 10 juli 2016 11:53 schreef dan <[hidden email]>:
[...]

Kristof Loos

dan

Re: ubuntu 16

dan
mijn videokaart is een GTX 750 Ti

ik heb intussen ubuntu 16.04 op een oudere pc (ook met een nvidia kaart) gezet en daar had ik geen enkel probleem mee
probeerde eerst de try en ook dat werkte daarop
heb intussen gelezen dat dit probleem wel meer voorkomt bij medion pc's
bedankt aan iedereen om mee te denken

is voor het eerst dat ik linux gebruik denk dus dat ik nog veel hulp zal nodig hebben :)

zo ben ik op zoek naar een goed beginnersboek
iemand enig idee

mvg,

dan

Op 12 juli 2016 08:30 schreef Kristoffel Loos [via Ubuntu-be] <[hidden email]>:
[...]

http://ubuntu-be.3354669.n2.nabble.com/ubuntu-16-tp7575487p7575490.html
To unsubscribe from ubuntu 16, click here.
NAML

Re: ubuntu 16

WhiteSpace
Hey hallo,

fijn om te horen dat je Ubuntu/Linux leuk vind.

Persoonlijk heb ik véél hulp gehad aan dit boek hier:

https://www.nostarch.com/howlinuxworks2

Hopelijk werkt het voor jou ook.

Veel plezier ermee!

http://ubuntu-be.3354669.n2.nabble.com/template/NamlServlet.jtp?macro=macro_viewer&id=instant_html%21nabble%3Aemail.naml&base=nabble.naml.namespaces.BasicNamespace-nabble.view.web.template.NabbleNamespace-nabble.view.web.template.NodeNamespace&breadcrumbs=notify_subscribers%21nabble%3Aemail.naml-instant_emails%21nabble%3Aemail.naml-send_instant_email%21nabble%3Aemail.naml>